Womenshealth`in dayanılmaz hafifliği..Yaklaşık bir yıldır çantamın bir köşesinde gezdirdiğim olmazsa olmazlarımdan..Abartmıyorum,biz kadınlar her an herseye hazırlıklı bir savaş çantasıyla dolaşırız ortalarda..Hele ben tartışılmazım bu konuda..İlk yardımdan,kütüphaneme,guzellik malzemelerinden,fotoğraf makinama inanılmaz kapasiteli bir çantayla dolaşırım etrafta..Seyahat halinde yanıma eklediklerimi hiç saymıyorum burda. Biraz saplantılı olanlardanım sanırım..Ama bu çoğularının gereksiz gördüğü yönümün çok faydalarını görmedim değil..Neyse, eğer sevgili dergimdeki makaleye dönücek olursak ,benim akıl not defterime düştüklerimden oldu bu cümleler..paylaşmak istedim…Henüz denemedim,sevinerek soylemeliyimki ne zamandır öfkelenmedim..Makaleye göre öfkelendigin anda “sol burun nefesi teknigi”ni uygulamanın sakinleşmede oldukça faydası varmış..Yalnız tekniğin uygulama şekli ofisteki tüm saygınlığınızı yitirmenize yol açabilir,zira elinizle sağ burnunuzu kapatmanız ve dik oturmanız lazım bunu gerçeklestirirken..Birilerinin bana ofkelendiğinde sağ burun deliğini eliyle bastırıp yüzüme bakması beni deli ederdi sanırım hernekadar antiöfke bastırma yöntemi olduğunu bilsemde…Makale yazarımız bunu çaktırmadan yapmanın yöntemlerini ekleme ihtiyacı duyması bundan kaynaklı olsa gerek..Yöntemin açılımını eklicem yazımın sonunda..Aslında etkili olucağınıda düşünmüyorum değil..zaten insan öfke anında boyle bir çözümselliği seçiyorsa odaklanma anında değişir ve beyin bu doğal süreçte rahatlar..Ama kişi bir Tazmanya canavarı kadar öfke krizine kapılan bir kişilik yapısına sahipse sol burun,sağ burun kurtarmaz..Yasadığım örnekler bu tip vakaların daha profesyonel yaklaşımlara ihityacı olduğunu göstermekte..Ama çaktırmadan denemenin ne sakıncası olabilirki,Bu odada kimseler yokken söylenmeye benzer..nasılsa kimse duymucak yada anlamıcak(En azından bunun için çabalıcaz..)..Kaybedicek birşey yok..Ya öfkelenmiceksin,yada sağ burun deliğini kapatıcaksın..Aman dikkat,uyarmadan geçemicem..Sakın sağ burun deliginizi kapatmaya çalışırken sol kroşe yemeyin..Bu yöntemi henüz bilmeyenler var ,beyinleri burun delikleri kadar açık olmayanları hatırlatma ihtiyacı duymuyorum bile…
Sol burun nefes tekniği nasıl çalışır?
Dik ve rahat birşekilde oturun.Sağ elinizin baş parmağı ile sağ burun deliğinizi kapatın.Sol delikten karnınıza uzun ve derin nefesler almaya başlayın.Sol eliniz karnınızın üzerine koyup,nefesinizi diyaframınıza aldığınıza emin olmak isteyebilirsiniz.Gözlerinizi kapatın ve sanki iki kaşınızın arasında bir noktaya bakıyormuşunuz gibi yukarı ve içeri doğru çevirin.En az üç dakika boyunca bu şekilde nefes alın verin.
Sol burun nefesi nasil çalışır?
cudunuzun sağ tarafı sol beynimizle,sol tarafı sağ beynimizle ilişkilidir..Burda üzerinde calistiğimiz sağ beyin ,sezgilerimiz,duygularımızı kontrol eder.Sol burun deliğinden nefes alarak öfke,endişe gibi birçok duygusal hassasiyeti ortadan kaldırabiliriz.Tansiyon ve kan basıncını düşürmek içinde bu nefes cok etkilidir.
Sağ burun deliğinizi kapatırken aptal gibi görünmenize yardımcı aksesuarlar;
Sişe,kalem,gözlüksapı,cep telefonu,direksiyon(Ki bunu bende hayal edemedim..)
Mp3 çalar,Düşünüyormuş gibi buruna getirilen el..
Hadi bakalim..herkeze kolaygelsin,derin ve sakin nefesler..