NORMAN VİNCENT PEALE/ FARKI YARATAN COŞKUDUR
Kişisel gelişim konusunda dünyanın en önemli yazarlarından biri olan Norman Vincent Peale,Farkı Yaratan Coşkudur’da insanların büyük bir bölümünün yaşadığı temel sorunları ele alıyor ve bunların çözümünde coşkunun ne kadar etkili olduğunu anlatıyor..Dönem dönem, tekrar tekrar okuduğum kitapdan benim için altı kırmızı kalemle çizili birkaç cümle örneğini paylaşmak isterim…

-David Starr Jordan,güzel kahve yapmanın tek yolu ‘bolca kahve kullanmaktan’ geçtiğini söyleyen bir adamdan bahsederdi.Ayrıca geleceğin yetişkinleri olan biz öğrencilere verdiği tavsiye de buydu.Masasına vurarak ‘Kendinizi yaşama bolca katın’ deyişi hala gözlerimin önüne geliyor.’Siz de hangi işe girişirseniz girişin;bunu ruhunuzla yapın.Yani,’Kendinizi yaptığınız işe katın!’

-Kül olmayı toz olmaya tercih ederim.Parlak bir alev gibi yanıp kül olmayı,çürüyüp toz olmaya tercih ederim.Her zerremle muhteşem bir kızıllıkta parlayan görkemli bir göktaşı olmayı ,uyuklayan bir gezegen olmaya tercih ederim.İnsanın asıl işi yaşamaktır,var olmak değil.

-Ancak biz farkına vardığımızda güneş gerçekten doğar (Henry Thoreau)

-İlk olarak hangi özelliklere sahip olmak istediğinize karar verip daha sonra bu imgeyi inatla bilincinizde tutmak,ikinci olarak sahip olmak istediğiniz  özellikler zaten sizde bulunuyormuş gibi davranarak bunu geliştirmeye başlamak ve üçüncü olarakda başlatma sorumluluğunu üzerinize aldığınız öz-yaratım süreci içerisinde bulunduğunuzu defalarca tekrar ederek buna inanmaktır..

-Eğer korkarsanız kendinizi cesaretiniz varmış gibi hareket etme yolunda eğitin.Eğer gerginseniz,sakin ve kendine güvenen bir insanmışınız gibi hareket edin..Nasıl olmak istiyorsanız öyle hareket edin,nasıl hareket ediyorsanız öyle olacaksınız..

-Sorunlar bir yaşam belirtisidir.Ne kadar fazla sorununuz varsa o kadar canlısınızdır.Örneğin birçok sorunu olan bir insan,sadece beş tane sorunu olan ruhsuz bir insandan iki kat daha canlıdır. Eğer hiçbir sorununuz yoksa; sizi uyarıyorum;büyük bir tehlike altındasınız.Yolun dışına çıkmışsınız.Bunun için yapılacak en güzel şey Tanrı ‘ya ‘ Artık bana güvenmiyormusun tanrım? Lütfen bana birkaç sorun ver ‘ diye seslenmektir..

Ve son olarak korku anlarında,yada endişe anlarında kitapda okuduğum ve etkili olduğuna inandığım bir telkin;
-”ŞİMDİ KORKUMUN BENDEN AYRILMASINA İZİN VERİYORUM ; BUNU SANA ŞİMDİ VERİYORUM.LÜTFEN ŞİMDİ AL BUNLARI;BENİDE AL.SONSUZA DEK SANA AİTİM.BENİ ŞİMDİ İYİLEŞTİRDİĞİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TANRIM.”

Bu değerli kitabı okuma şansı bulabilmeniz dileğiyle..