İyimserlik İçin “İlaç” Gibi 15 Formül

   Kişisel gelişim uzmanı Mümin Sekman’ın tavsiyeleri:
– İnsan isterse, iyimser düşünmeyi seçebilir; kendini buna zorlayabilir.
– İyimser düşünmek de pilates yapmak gibidir; istersen yaparsın, istemezsen ve yapmazsan sonuç almazsın.
– Kötümserlik de, iyimserlik de bulaşıcıdır. İyimser insanlarla daha fazla zaman geçirin, kasvetli ve kaygı yayanlardan uzak durun.
– İyimserliğinizi güçlendiren kitaplar okuyun, filmler izleyin, müzikler dinleyin, size pozitif enerji veren mekânlara gidin.
– Yaptığınızda kendinizi iyi hissettiğiniz şeylerin tam bir listesini yapabilirsiniz.
– Sahip olmadıklarınız için söylenmektense, sahip olduklarınızla övünün.
– Denedim olmadı, bir daha denersem yine olmayacak tarzı “öğrenilmiş çaresizliğe” teslim olmayın.
– Baharda doğada yürüyerek kendinize pozitif enerji yüklemesi yapın; hayati kararları böyle ortamlarda alın.
– Büyük kararları kendinizi iyi hissettiğiniz zamanlarda alın.
– Negatif enerjinizi boşaltma teknikleri bulun. Uyurken ruhunuzun sifonunu çekin. Günün gerilimini bir sonraki güne taşımayın.
– İyimserliğinizi pozitif eylemle besleyin. Piyangodan büyük ikramiyenin size çıkmasını düşünmeniz iyi olabilir ama bir piyango bileti de almanız lazım!
– İyimser olduğunuz kadar gerçekçi de olmaya çalışın. Buzdolabınızın kapağına şunu yazabilirsiniz “Bir tünelde giderken, iyimser tünelin sonundaki ışığı, kötümser tünelin içindeki karanlığı görür, gerçekçi ise hem karanlığı hem de ilerideki ışığın üzerine gelen trene ait olduğunu görür!”
– Kendinizi kötü hissettiğiniz bir dönem olursa, bu halinize de saygı duyun.
– Pozitif bir yaşam kimliği olan insanların biyografilerini okuyun. Böylece sadece iyimser hisli değil “felsefeli iyimser” de olur, belki sürdürülebilir iyimserliğin sırlarını da çözebilirsiniz.
– Sonuç olarak insan ruhunu küvet, kötümserliği sıcak su, iyimserliği soğuk su musluğu gibi görün, hangisini açarsanız içinizi onunla doldurursunuz. Seçim sizin.
Alıntı : Yeni Aktüel

Reklamlar