Hiç fark ettiniz mi moralinizin yüksek olduğu zamanlar vücudunuzun da enerji seviyesi paralel olarak ne kadar yükseliyor? Bazen merak ediyor musunuz tüm gün enerjinizi nasıl koruyorsunuz? Yada neden günün yarısında tükeniyor? Araştırmalar aşikar bir şekilde gösteriyor ki; sağılıklı bir beyin, sağlıklı bir bedende bulunur…Sağlıklı beden ve spor,başarı ve enerji seviyenizi olumlu yönde oldukça etkilemektedir.Bir Roma atasözünde denildiği gibi; ‘Aklın sesi bedenin sesidir.’İşte bedenimize ve sağlığımıza iyi bakmamızın önemini bu noktada kavramalıyız ki,kaliteli,enerji dolu bir hayat yaşayabilelim…Tabi hepsi bu değil ama size tüm gün enerjinizi koruyabilmeniz için birkaç önemli öneride bulunabilirim;

  • DOĞRU NEFES ALMAK; Nefes almak hepimizin istemsiz yaptığı bir eylemdir, fakat çoğumuzun yanlış nefes aldığımızı biliyormusunuz? Bu günden itibaren doğru nefes almakla ilgili günde onbeş dakikanızı ayırın.Derin ve yavaş bir nefes alın,on saniye tutun ve serbest bırakın.Hatta size pozitif enerji uzmanı JON GORDON’ dan birkaç tavsiyede verebilirim;
  1. Bilgisayarınız başında çalışırken nefes almanıza dikkat edin. Sıkı çalışırken nefesimizi tutma eğilimimiz vardır. Bilgisayarınızda ki ekran koruyucuyu ‘NEFES AL’ yapın.
  2. Arabanızda, kırmızı ışıkta beklerken ki geçen süreyi, gözlerinizi kapayıp nefes almaya ayırın.Wayne Dyer’ın da söylediği gibi; ‘Süre dolduğunda bunu biri size söyleyecektir.’
  3. İçinize nane çekin. Batı Virginia’daki Wheeling Jesuit Üniversitesinde araştırmacı Dr.Brayn Raudenbush;İçine nane çekmenin bir atletin motivasyonunu ve ruh halini yükselttiğini buldu.Nanenin avantajlarından faydalanmak için bir atlet olmanıza gerek yok.Nane yağı ve naneli ürünleri tercih ederek bundan faydalanabilirsiniz sizlerde.Ülkemizde tazesini mutfak saksılarımızda bulundurmak ta pek zor değil haksızmıyım?
  • SABAH EGZESİZLERİ; Sabahlar 20-30 dakikanızı vücut egzersizine ayırın. Aerobic,yoga,yürüyüş,koşu,esneme vs. Seçim sizin,hangisinden keyif alacağınızı düşünüyorsanız.Önemli olan rahatlamanız ve vücut kaslarınızın güçlenmesi.
  • YEME ALIŞKANLIKLARINIZI TAKİBE ALIN; Sağlıklı yiyecekler yediğinize emin olun… Sizin bedeniniz için sağlıklı olanları,bu konuyu dikkatle vurgulamak isterim.Şeker hastasıysanız,kolesterolünüz varsa,alerjik bir bünyeniz varsa ve benzeri durumlarda…Vücudunuzun zayıflıklarını ve eksikliklerini iyi tanıyarak ona istediği şeyi verirseniz, bedeninizde sizi muhakkak ki ödüllendirecektir.Doktorunuza bu konuda danışmanız daha sağlıklı bilgi edinmenize yardımcı olacaktır.Örnek vermek gerekirse; güne başlarken yağlı gıdalar yerine meyvelerden seçim yapılabilir.Yemeklerin yanında mutlaka bir kase salata bulunmasına özen göstererek vücudunuzun daha fazla lif almasına yardımcı olabilirsiniz.Daha fazla lif kolesterolünüzün daha düşük kalmasını yardımcı olcaktır.
  • SIVI TÜKETİMİ; Yanınızda her zaman bir şişe su bulundurarak vücudunuzu dehidratasyon dan koruyun.Bu konuda size bazı kaynaklardan edindiğim birkaç su içme öğüdü verebilirim;
  1. Sabah uyanır uyanmaz bir bardak su için. Uyurken verdiğiniz her nefeste suyu da dışarı veriyorsunuz. Böylece gece boyunca kaybettiğiniz suyu yerine koyabilirsiniz.
  2. gün boyunca her on yada yirmi dakikada bir su için. Bu sizin uyanık ve enerjik olmanıza ve de yeterli nemi almanızı sağlayacaktır.
  3. Daha fazla enerji için soğuk su için. Araştırmalara göre bir litre soğuk suyun98.6 derecede olan öz vücut ısınsa gelebilmesi için 200 kalori ısı enerjisi gerektiğini kanıtlamış.Vücudunuzun bu soğuk suyu ısıtmak için kullandığı bu enerji size enerji katacaktır.
  4. Arabanızda daima bir şişe su bulundurun ve iş toplantılarına giderken yanınıza su alın. Bu sizin günlük koşuşturmacanız esnasında gerekli nemi almanıza yardımcı olacaktır.
  5. soda,meyve suyu vs. yerine genel tercihiniz su olsun.Aradaki farkı zamanla anlayacaksınız.
  6. Acıktığınızda önce su için. Genellikle susuzluğu açlıkla karıştırırız. Vücudunuz aslında su istediği zaman yemek yersiniz. İlk önce su içerseniz daha az yemek yiyip kilo verirsiniz.

 

  • POZİTİF DÜŞÜNCE; Tüm gün boyunca birkaç dakikanızı gün içinde kafanızda oluşan negatif düşünceleri temizlemek için ayırın. Dikkatinizi olumlu düşüncelere ve gelecekte başarmak istediğiniz hedeflerinize yoğunlaştırın. Aklınız pozitif düşünmeye programlayın. Nasıl mı?
  1. TEKRARLAMA; Pozitif düşünceleri benimsemenin en iyi yollarından biri bunu tekrarlayarak bilinçaltınızın kabul etmesini sağlamak.
  2. YAKIN KARAKTERDEKİ ARKADAŞLAR; Etrafınızda kendi amaçlarınıza, niteliklerinize uygun kişiler bulundurun. Başarılı olmak istiyorsanız başarılı arkadaşlar edinin, zengin olmak istiyorsanız zengin bir arkadaş bulun, pozitif düşünmek istiyorsanız pozitif olan bir arkadaş bulun… Her durum karşısında olayın güzel bir yanını görebilen size pozitif motivasyonlar sağlayabilecek arkadaşlar edinin.
  3. GÖRÜNTÜLEME( HAYAL ETME, CANLANDIRMA); Tamamlamak ya da başarmak istediklerinizi düşünün ve gerçekleşmiş olarak hayal edin. Bilinçaltınız gerçekle hayal arasındaki farkı, fark edemeyecektir. Hayal ederek ve inanarak bilinçaltınızı programlayın.
  4. MOTİVASYON; Olumlu düşünce gücüyle ilgili şeyler okuyun, size ilham verecek kelimeleri hayatınıza sokun. Pozitif enerji veren aileniz yada herhangi bir film, müzik vs gibi size can veren kaynakları hayatınızda tutun.

 

‘Kimse dinlemiyormuş gibi şarkı söyleyin, kimse seyretmiyormuş gibi dans edin, hiç incinmeyecekmiş gibi sevin ve dünya bir cennetmiş gibi yaşayın’

 Enerji dolu,mutlu hayatlar…

Reklamlar