pictureby;thetruthmatters.org.uk

Jason Vale’in 7 Günde 3,5 kilo adlı kitabından altını çizdiğim bir bölümü sizlerle paylaşmak isterim..Kitabı geçen sene okudum ve öz su diyetini bir hafta uyguladım.İnanılmaz olumlu sonuçlar aldığım bir detox programı oldu benim için.Tabi annemim benim bir hafta boyunca sadece sebze suyuyla besleniyor olmam,kızım açlıktan ölecek kaygılarıyla birleşmeye başlayınca bir hafta sonra sonlandırmak zorunda kaldım..Annemim düşündüğü gibi açlıktan ölmedim,aksine vücudum inanılmaz bir enerjiye kavuştu.Kitap bence bedensel olduğu kadar düşünsel açıdan da okuyucuya bir şeyler katmakta.Daha fazla uzatmıcam,işte Jason Vale’den ufak bir alıntı;

Konu;Sabit &Hiç bitmeyen kriz

Mesele şu kadar basit;

Eğer; ‘İstiyorum ama yapamam’ derseniz-acı çekersiniz.

Eğer; ‘yapabilirim ama yapmak istemiyorum’derseniz-yapmazsınız.

‘YAPAMAM’dan 2.’A’ yı çıkarırsanız kendi kendinize yarattığınız krizden kurtulursunuz.Bir örnek vereyim;

Deneme grubundakilerden biri beni 4. gün arayıp ‘Jay, bana yardım et, çikolata yemek istiyorum ama yiyemem,çıldırmak üzereyim.Ne yapabilirim?’diye sordu.Hemen bunun aslında bir zihinsel arzu olduğunu anlayabilirsiniz,çünkü vücut asla çikolata istemez. ‘VALE BENİMLE DALGA MI GEÇİYORSUN!’itirazlarını duyabiliyorum,ama ciddiyim,çikolata isteyen zihindir,vücut değil.Bu sahte bir zihinsel gereksinim olduğu,gerçek bir fiziksel gereksinim olmadığı için ,bu ‘arzudan’ kurtulmak ona bağlıydı,bana değil.Zihinsel ‘arzu’ basitçe kendi kendine yaratılan zihinsel bir krizdir ve kriz durdurulduğunda arzuda biter.Bunu bildiğim için ona yalnızca markete gitmesini,çikolata almasını,onları yemesini ve döndüğünde beni aramasını söyledim.Sonra hoşçakal dedim ve telefonu kapattım.Telefon neredeyse ben kapatır kapatmaz yeniden çaldı ve bayan, ‘NE? Siz bana biraz önce markete gidip çikolata almamı ve sonrada yememi mi söylediniz – şaka mı yapıyorsunuz?’dedi.

‘Hayır!’

‘Bir dakika.Hatırlatmama izin verin.Ben sizin 7 Günde 3,5 kilo özsu programınızdayım.Siz sağlıklı beslenme koçusunuz ve hatta CHOCOLATE BUSTERS adında bir kitap yazdınız.Ve şimdi bana gidip çikolata yememi söylüyorsunuz.Benim istediğim yardım bu değil!’

‘Bakın,eğer beni arayıp muz yemek istediğinizi söyleseydiniz,bende gidip yemenizi söylerdim.Bunun yerine çikolata istediğinizi söylediniz bu yüzden bende size gidip yemenizi söyledim.Bunun nesi yanlış?’

‘Sizi aramamın nedeni ÇİKOLATA YEMEK İSTEMİYOR OLMAM- BEN BU PROGRAMI TAMAMLAMAK İSTİYORUM’…ve,evet,bu aşamada sesini oldukça yükseltmişti.

‘Evet’dedim.’yani çikolata istemiyorsunuz.Buna çok sevindim.Daha daha nasılsınız?

‘Bana zekice davranmaya çalışmayın’ demeden önce kısa bir sessizlik oldu.Ama zekice davranmaya çalışmıyordum.Ona sadece kendine söylediği şey yüzünden ,kendi kendine yarattığı zihinsel bir kriz içinde olduğunu göstermeye çalışıyordum.Şaşırtıcı bir şekilde yapmak istemediği bir şeyi isteyerek üzülüyordu.Yapmayacağı bir şeyi isteyerek üzülmek  – ne kadar saçma?Kendisine verilmeyen bir oyuncak için ağlayıp zırlayan ama bir dakika  sonra verdiğiniz de bağırmaya başlayan ve aslında onu istemediğini söyleyen bir çocuk düşünün.  –Ben buna iki durumda da kaybettiğin durum diyorum.Bu,o bayanın tam olarak içinde bulunduğu durumdu ve beslenme düzenini değiştirirken ya da sigarayı bırakırken kendilerini bu şekilde zora  sokan herkesin durumu da budur.Yaşadığı sorunun nedeni gerçek bir çikolata yoksunluğu değildi,aslında zihinsel bir yoksunluk yaşıyordu.Bunu ortadan kaldırmanın yolu çok basit.Ona şöyle cevap vermiştim;

Lütfen söyleyeceklerimi yanlış anlamayın

Ama probleminizi çözmenin tek yolu şu;

Ya bir çikolata yiyin ve susun

Yada yemeyin ve susun,

Ama ne olursa olsun SUSUN!’

İlk başta biraz şaşırsa da daha sonra söylediğimin doğru olduğunu anladı.Aslında gerçekten telefon açmasının nedeni olan çikolatayı yemek istemiyordu.Programı tamamlamak ve bunun getireceği inanılmaz zihinsel ve fiziksel sonuçları almak istiyordu.Ve sizin istediğiniz de tam olarak bu.Bahaneleri bırakırsanız ve aslında istemediğiniz şeyler için üzülmezseniz,o zaman herşey kolay olur.Bir sürü ‘ya ama’ larla gelirseniz,şikayet etmeye ve kendiniz için üzülmeye başlarsanız elbette zor olur.Biraz daha derine indiğinizde bunun uzay bilimi olmadığını görürsünüz.

                                                                        JASON VALE / Özsu uzmanı