Bazen çok küçük dokunuşlar büyük farklar yaratabiliyor. İşte sizi içinde bulunduğunuz olumsuz duygulardan uzaklaştırıp, birkaç saniye içinde daha mutlu hissetmenizi sağlayacak öneriler…

HİSSEDİN RAHATLAYIN
En sevdiğiniz pijamalarınızı giyin, yumuşacık bir battaniyeyi üzerinize çekin. Uzmanlar, dokunduğumuz nesnelerin ruhsal durumumuzu etkilediğini ve yumuşak dokumaların duygularımızı rahatlattığını kanıtladılar.
PEMBE TUZA GÜVENİN
Salonunuza yerleştireceğiz bir tuz lambası sadece dekoratif olmakla kalmayacak size şifa da verecek. Kristal tuz lambaları eksi iyonlar üreterek yorgunluğa, strese, astım nöbetlerine, alerjilere, baş ağrısına ve cilt rahatsızlıklarına iyi geliyor; havadaki nemi ve kokuyu hafifletiyor, rahat bir uyku ortamı yaratıyor.
BİR ÇEKMECE TEMİZLEYİN
Ülkemizde de satış rekorları kıran Mutluluk Projesi kitabının yazarı Gretchen Rubin, birçok insanın evi ve iş yeri derli toplu iken ruhunun da sakinleştiğini söylüyor. Eğer çok bunaldıysanız uzun süredir sizi rahatsız eden bir yeri toplamaya başlayın. Sadece bir çekmece bile sizi rahatlatmaya yetecek. YARDIMSEVER OLUN
Bozuk parası çıkışmayan birinin park ücretini ödeyin, seyahate giden arkadaşınızın kedisine göz kulak olun, yaşlı komşunuzun alışveriş torbalarını taşıyın… Pozitif duygularınızın ne kadar hızla yükseldiğini fark edince şaşıracaksınız.
YORGANI BAŞINIZA ÇEKİN
“Yorgan altı” günü yapın. Dolabınızı sağlıklı gıdalar ve içeceklerle doldurun. Sevdiğiniz DVD ve kitapları yanı başınıza dizin. Bugün kimsenin sizi rahatsız etmesine izin vermeyin.
HOBİ EDİNİN
Bir günün birkaç saatini boyalar ve fırçalara ayırmaya ne dersiniz? Ya da ilgi alanınıza göre fotoğraf çekmek, örgü örmek, yazmak da olabilir. Birkaç saatlik bu uğraş sizi bütün gün, hatta bütün hafta daha mutlu edecek…
ŞARKI SÖYLEYİN
Müziğin ruh halinizi değiştirmesi için sadece ve sadece bir saniyenin 20’de biri kadar zamanın yeterli olduğunu biliyor muydunuz? Hepimizin içimizi kıpırdatan favori şarkılarımız var. Azlığı depresyona neden olan serotonin seviyesi hızla artacak, ruh haliniz hemen düzelecek.
ÇALIŞMA MASANIZA ÇİÇEK ALIN
Araştırmalar gösteriyor ki; ofislerinde en az bir bitki bulunan insanlar, saksılardan uzak duranlara göre hem daha mutlu çalışıyor hem de hayattan daha çok zevk alıyor. Bu nedenle fazla bakım gerektirmeyen bir bitki seçin; bir bambu olabilir.
SESSİZ SİNEMA OYNAYIN
Sizi hızlı düşünmeye zorlayacak oyunlar olumlu duygular geliştirmenize yardımcı oluyor. Konu ne olursa olsun; bunun hakkında hızlı düşünmek, kişinin kendini daha yaratıcı, enerjik ve güçlü hissetmesini sağlıyor.
ŞİFRENİZİ DEĞİŞTİRİN
Şifrenizi olmasını istediğiniz bir sonucu içerecek şekilde değiştirin. Çünkü beyniniz kokular, sesler, renkler ve yazılı kelimeler gibi dış etkenlerle uyarılıyor. Bir düşünün, bugünlerde hedefiniz neyse e-posta’nızı açarken ona uygun bir şifre belirleyin.

   ( Formsaten Dergisi Nisan 2011 Sayısı)